tisdag 9 juni 2009

Sleepless night

Morgonen började inte bra, huvudvärk och ingen matlust. Tvingade mig upp ur sängen iallafall, fick i mig lite fil och sedan cyklade jag till bussen. Har fått reda på mitt betyg i temaspråk och samhäll idag, VG. Det är väl helt okej men tanken på att jag iten laggt ner så mycket tid på just dom två ämnena.

Är det bara jag som dör i längtan efter sommarlov? Så nära men ändå så långt bort? Igår fick jag reda på hur jag ska jobba och det är ända fram till juli. Rätt okej tider och dagar och det lönar sig i slutet så det är absolut värt det!

Ska verkligen starta om på nytt nu i sommar, komma ifrån stressen och lösa alla problem. Förändringar som ger goda resultat, t.ex.
  • ta det lugnt på morgonen, äta frukost i lugn och ro för att få en bra start på dagen. för på senaste har jag bara stressat sönder och itne hunnit äta överhuvudtaget.

  • motion vid sida av fotbollen, allt från promenad med stavar och mamma till gymnastik med Tess på gräsmattan.

  • frukt och bär ist för godis, mörkchoklad är faktist okej ;)

  • och sist men inte minst, ta hand om mig själv och chilla i solen!

Snart är det lunch och efteråt ska klassen ägna eftermiddagen åt olika aktiviteter och fika. Det kommer bli skit mysigt!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar